Algemene voorwaarden
1. BEDRIJFSOMSCHRIJVING
Met Shamar richt zich op wandel coaching binnen het werkveld van bewustwording,
persoonlijke ontwikkeling en verandering, in de meest ruime zin. De coachee past deze
bewustwording en verandering naar eigen keuze al dan niet toe in zijn persoonlijke situaties
en deze verandering is in een coachvraag vastgelegd en in het voorstel meegenomen.
met Shamar is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 89080947
2. DEFINITIES
Opdrachtnemer is met Shamar.
Opdrachtgever is de (rechts)persoon die gebruik maakt van de aangeboden diensten van
met Shamar.
Diensten Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven en/of daaruit voortvloeien en
direct verband houden met de opdracht in de ruimste zin van het woord. Uitgangspunten
hierbij zijn dat de coach handelt vanuit integriteit en dat het belang van de cliënt centraal
staat.
Aanbieding Ieder voorstel voor diensten aan particulieren en bedrijven.
Overeenkomst Iedere afspraak die naar aanleiding van een aanbieding tot stand komt tussen
opdrachtgever en opdrachtnemer over de te verlenen diensten door opdrachtnemer ten
behoeve van opdrachtgever.
3. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE VOORWAARDEN
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten
waarbij de opdrachtnemer in het kader van zijn beroep diensten aanbiedt of levert.
Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig wanneer deze schriftelijk
tussen opdrachtgever en opdrachtnemer zijn overeengekomen. Deze algemene
voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van
opdrachtgever.
4. AANBIEDING EN OVEREENKOMST
Een aanbieding heeft een geldigheidsduur van maximaal 14 dagen, tenzij uitdrukkelijk
anders is vermeld. Aanvaarding van de aanbieding na de genoemde termijn heeft geen
bindende voorwaarden voor opdrachtnemer.
Iedere overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand door
wederzijds akkoord. De opdrachtnemer bevestigt afspraken aan opdrachtgever per e-mail,
via sms of WhatsApp. Desgewenst maakt de opdrachtnemer een schriftelijk exemplaar die
opdrachtgever voor aanvang van de opdracht getekend retour stuurt of bevestigt per mail.
In geval van ‘open inschrijvingen’ vindt accordering plaats door ondertekening van het
daartoe bestemde inschrijvings- of aanmeldingsformulier. Mondelinge afspraken gelden
wanneer deze per mail of WhatsApp zijn bevestigd.
5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Opdrachtnemer
heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en
kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft
opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De
opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer zegt dat deze
noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze
noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig verstrekt aan
opdrachtnemer. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet
tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de
overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens
de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
6. GEHEIMHOUDING
Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het
kader van de coachingsessies. In geval van beëindiging van een overeenkomst, om welke
reden dan ook, blijven de bedoelde geheimhoudingsplichten in stand.
Van de geheimhoudingsplicht mag worden afgeweken als er heldere afspraken over zijn
gemaakt, met wederzijds goedvinden.
In het geval van dreigend gevaar voor zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer of de
samenleving, heeft de opdrachtnemer het recht de geheimhouding te doorbreken en
daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.
In het geval dat de wet of een daartoe bevoegde instantie verzoekt om openbaarmaking van
gegevens die onder geheimhouding en vertrouwelijke informatie vallen, en de
opdrachtnemer zich niet kan beroepen op verschoningsrecht, dan is de opdrachtnemer
verplicht aan dit verzoek te voldoen zonder gehouden te kunnen worden tot
schadevergoeding of schadeloosstelling.
Door bevestiging van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden geeft de
opdrachtgever toestemming NAW-gegevens en telefoonnummer te gebruiken voor
vastlegging in het klantenbestand van opdrachtnemer voor administratiedoeleinden en het
e-mailadres voor communicatie-uitingen.
7. INTELLECTUEEL EIGENDOM
Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals werkboeken, opdrachten, informatieve
pdf’s, opnames et cetera, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de
opdrachtgever en mogen niet zonder vooraf gegeven toestemming van opdrachtnemer
worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht. Wanneer
hier wel toestemming voor is gegeven voor opdrachtnemer mogen de betreffende stukken
worden gedeeld met duidelijke bronvermelding. Het is in geen enkel geval toegestaan
materiaal van opdrachtnemer te verkopen aan derden.
8. DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
De duur van het coachtraject zoals vastgelegd in de overeenkomst tussen opdrachtgever en
opdrachtnemer, kan ten alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden
beëindigd of worden verlengd.
De overeenkomst eindigt automatisch met onmiddellijke ingang:
– aan het einde van een eventueel overeengekomen duur van de opdracht;
– door ontbinding van opdrachtnemer;
– met wederzijds goedvinden;
– door faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de opdrachtgever
Beëindiging van de overeenkomst staat los van de financiële verplichting die door de
coachee nagekomen dient te worden.
De door opdrachtgever getekende overeenkomst blijft van kracht met dien verstande dat de
door opdrachtnemer te leveren diensten binnen een jaar na overeenkomst moeten zijn
afgenomen. Wanneer deze termijn wordt overschreden vindt geen restitutie plaats van niet
afgenomen diensten.
9. BETALINGSVOORWAARDEN
Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum, op de door
opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. Na het verstrijken van
14 dagen na de factuurdatum is de opdrachtgever in verzuim. In geval van liquidatie,
faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van
opdrachtnemer en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens opdrachtnemer
onmiddellijk opeisbaar zijn.
Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is de opdrachtgever in verzuim en
behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met
onmiddellijke ingang stop te zetten. Ook is de opdrachtgever vanaf dat moment wettelijke
rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Indien de opdrachtnemer de vordering ter
incasso uit handen geeft, is de opdrachtgever ook verschuldigd de gerechtelijke en
buitengerechtelijke kosten te betalen die met deze incasso gemoeid zijn.
Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient de opdrachtgever dit binnen twee
weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer.
11. ANNULERINGSVOORWAARDEN
De opdrachtgever heeft het recht deelname aan, of de opdracht voor coaching te annuleren.
Dat kan schriftelijk of per e-mail. Bij annulering van een coachingtraject en aanverwante
werkzaamheden binnen 5 werkdagen voor de aanvang ervan, is de opdrachtgever verplicht
100% van het overeengekomen bedrag te betalen. Bij annulering langer dan 5 werkdagen
maar binnen 1 maand, is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag
te betalen. In geval dat de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen
deelnemer na aanvang van de coaching deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet
deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op terugbetaling.
De opdrachtnemer heeft het recht om een cliënt te weigeren en coaching te annuleren,
zonder opgaaf van redenen. De opdrachtnemer bevestigt de annulering c.q. weigering per e-
mail en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag
terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken
over en weer.
12. HET VERZETTEN VAN AFSPRAKEN
Tijdig verzetten van een afspraak is mogelijk, dit kan telefonisch of per e-mail. Wanneer de
opdrachtgever binnen 24 uur tot de gemaakte afspraak deze annuleert of vraagt de afspraak
te verzetten, worden kosten in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd. De
opdrachtgever is verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor
deze tijd worden niet in rekening gebracht.
Bij niet-verschijnen van de opdrachtgever op een gepland gesprek worden de kosten voor
het gesprek in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.
De opdrachtnemer heeft het recht afspraken te verzetten of te annuleren, wanneer zij niet
naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
13. AANSPRAKELIJKHEID
De aansprakelijkheid voor schade voor de opdrachtnemer is beperkt tot de extra kosten die
de opdrachtgever moet maken doordat een ander de onvoltooide opdracht moet afmaken.
De opdrachtnemer is evenwel nooit aansprakelijk voor vertraging in de uitvoering van de
overeengekomen diensten. Iedere aansprakelijkheid voor bedrijfsschade is voorts
uitdrukkelijk uitgesloten.
De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die de
opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding
van of tijdens een coachingtraject. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk
voor alle gemaakte keuzes.
14. KLACHTENPROCEDURE
Mocht de opdrachtgever of deelnemer een klacht indienen, dan krijgt hij zo spoedig mogelijk
en in redelijkheid een reactie hierop. Opdrachtnemer doet uiteraard alle moeite om samen
met opdrachtgever het probleem op te lossen. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan
wordt er een onafhankelijke derde ingeschakeld. Die derde partij kan een gezamenlijk te
kiezen mediator zijn. De uitspraak van de derde is dan bindend. Klachten worden
geregistreerd en drie jaar bewaard. Bij geschillen geldt dat op alle overeenkomsten en
rechtshandelingen tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer het Nederlands recht van
toepassing is.